ویژه برنامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لندن برگزار شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنرانان این مراسم كه در موسسه 'ابرار هاوس' لندن برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یكی از مهمترین رویدادهای عصر حاضر، به بررسی دستاوردها و همچنین چالش های جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه گذشته و بویژه در سال های اخیر پرداختند.

'زاید العیسی' كارشناس مسائل خاورمیانه و فعال حقوق بشر در این مراسم گفت: آمریكا در 33 سال گذشته همه تلاش خود را برای به شكست كشاندن انقلاب اسلامی انجام داده ولی موفق به این كار نشده است.

وی افزود: ناكام كردن انقلاب اسلامی در ایران و جلوگیری از گسترش نفوذ آن در میان ملت های منطقه از جمله اهداف اصلی آمریكا و غرب بوده و برای این منظور از هر وسیله ای از جمله حمله نظامی، تحریم، ترور و ... استفاده كرده اند.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی رژیم های دیكتاتور و مرتجع عرب از جمله عربستان سعودی در این مدت همه كار برای ضربه زدن به ایران انجام دادند و در واقع بر اساس افشاگری های سال گذشته سایت ویكی لیكس، عربستان از جمله مشوقان آمریكا برای حمله به ایران بوده است.

این كارشناس مسائل خاورمیانه كه از خانواده ای عراقی در نیویورك متولد شده و هم اكنون در لندن زندگی می كند، تجاوز نظامی رژیم صدام به ایران را از جمله توطئه های غرب و كشورهای مرتجع عرب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی خواند و گفت: كشورهای غربی در طول جنگ هشت ساله از ارائه هیچ گونه كمك نظامی، اطلاعاتی و لجستیكی به عراق دریغ نكردند.

آقای العیسی در ادامه سخنان خود ادعاهای مقامات غربی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی و دخالت در امور داخلی كشورهای منطقه را بی اساس و ریاكارانه خواند و افزود: ادعای دخالت ایران در بحرین در حالی مطرح می شود كه عربستان سعودی با تایید آمریكا بحرین را اشغال كرده و ناوگان پنجم دریایی آمریكا نیز سال ها است كه در شیخ نشین بحرین مستقر است.

وی افزود: آمریكا در حالی كه خود را مدعی حمایت از دموكراسی و حقوق بشر معرفی می كند، در قبال سركوب وحشیانه مردم بحرین كاملا ساكت است و حتی از این سركوب ها پشتیبانی نیز می كند.

وی همچنین به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی اشاره كرد و گفت: اعمال فشار بر ایران برای رها كردن برنامه هسته ای صلح آمیز خود در حالی كه اسراییل با كمك غرب بطور مخفیانه به تولید سلاح های هسته ای مشغول است، اوج ریاكاری كشورهای غربی را نشان می دهد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در ادامه تاكید كرد: تحریم های اقتصادی علیه ایران هرگز كارگر نخواهد بود و تجربه نشان داده است كه جمهوری اسلامی تسلیم این گونه فشارها نخواهد شد.

'اعمال چندین دور تحریم علیه ایران ثابت كرده است كه آن كشور سیاست خود را تغییر نمی دهد و تنها ممكن است مردم عادی ایران از این تحریم ها آسیب ببینند.'

وی گفت: مردم ایران، دستیابی به انرژی هسته ای را حق خود می دانند و این تحریم ها با اهداف سیاسی و بصورت غیرقانونی و یكجانبه اعمال شده اند و حتی سازمان ملل نیز بسیاری از تحریم ها را تایید نمی كند.

وی افزود: كشورهای اتحادیه اروپا مشتریان اصلی نفت ایران نیستند و تنها 18 درصد از نفت صادراتی ایران به اروپا می آید. البته كشورهای غربی فشار مضاعفی را علیه دیگر مشتریان نفت ایران نیز وارد می كنند ولی تاكنون كشورهای اصلی وارد كننده نفت از ایران بر ادامه خرید نفت از تهران تاكید كرده اند.

آقای العیسی اظهارداشت: مردم ایران به رغم فشارها و محدودیت های موجود، با قدرت ایستاده اند و غرب راهی ندارد جز اینكه با رعایت احترام متقابل وارد گفت و گوهای واقعی و سازنده با ایران شود.

'اقبال عصاریه' كارشناس مسائل اقتصادی نیز طی سخنانی با تمجید از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: به رغم تبلیغات منفی گسترده و همچنین ادامه تهدیدات و تحریم های غرب، جمهوری اسلامی ایران توانسته است به پیشرفت های بزرگی نائل شود.

وی اظهارداشت: دستاوردهای اقتصادی، صنعتی، علمی و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از كشورهای در حال توسعه، شگفت انگیز است و در حال حاضر نرخ سواد، وضعیت بهداشت و درمان، تعداد دانشگاه ها و دانشجویان و معدل امید به زندگی در ایران بسیار بالا است.

وی با اشاره به تشدید تحریم ها از سوی آمریكا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر من تشدید تحریم ها علیه ایران با دو هدف امتیازگیری در مذاكرات هسته ای و ایجاد تفرقه در داخل جامعه ایران، صورت گرفته است.

این كارشناس هندی الاصل مقیم انگلیس تاكید كرد: هدف غرب این است كه با تحمیل تحریم، مردم ایران را با مشكلات اقتصادی مواجه كند به این امید كه آنان دست از حمایت از نظام خود بردارند ولی تجربه سه دهه اخیر نشان داده است كه این سیاست موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به مشكلات اقتصادی كشورهای اروپایی گفت: در چنین شرایطی تحریم ایران می تواند به ضرر خود غرب تمام شود و كشورهای اروپایی را از بازار بزرگ ایران و همچنین منابع انرژی آن كشور محروم كند.

آقای عصاریه تاكید كرد: برنامه هسته ای ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و طرح اتهامات متعدد علیه ایران در این زمینه بی اساس می باشد و با اهداف سیاسی صورت می گیرد.

وی افزود: كشورهای غربی همچنین تلاش می كنند با فضا سازی تبلیغاتی علیه ایران، توجهات را از جنایات رژیم اسراییل در سرزمین های اشغالی منحرف سازند تا آن رژیم بتواند بدون سر و صدا سیاست اشغال و پاكسازی نژادی خود را در فلسطین تكمیل كند.

وی در مورد تحولات اخیر در جهان عرب نیز اظهارداشت: كشورهای غربی تا آخرین لحظه از دیكتاتورها حمایت كردند و پس از ناكام ماندن این حمایت ها تلاش كردند، انقلاب های مردمی را در جهان عرب به انحراف بكشانند و در همین راستا ما شاهدیم كه كشور دیكتاتوری مثل قطر اكنون خود را به عنوان قهرمان دموكراسی و حقوق بشر جا می زند.

'شبیر جی. رضوی' دیگر سخنران این مراسم بود كه گفت: ما امروز در برهه تاریخی مهمی قرار داریم؛ از یك سو مردم جهان عرب سالگرد انقلاب خود را جشن می گیرند و از سوی دیگر كشورهای غربی برای انحراف و ربودن نتایج این انقلاب ها تلاش می كنند.

وی با اشاره به سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افزود: انقلاب مردم ایران و ایستادگی آنان در مقابل توطئه های غرب بدون تردید تاثیر مستقیمی بر ملت های منطقه داشته و برای بسیاری از كشورها الهام بخش بوده است.

وی اظهارداشت: ما امروز شاهد هستیم كه در كشورهایی نظیر مصر و تونس احزاب مسلمان در انتخابات پیروز می شوند و انقلابیون خواستار كوتاه شدن دست بیگانگان از امور داخلی شان هستند.

آقای رضوی گفت: غرب طی سه دهه گذشته دروغ های زیادی را علیه ایران از جمله در زمینه تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه هسته ای مطرح كرده ولی هرگز موفق نشده است با این تبلیغات انحرافی، ملت ایران را به شكست بشكاند.

'بررسی تاریخ معاصر ایران نشان می دهد كه آن كشور هرگز به هیچ كشور دیگر حمله نكرده و خود قربانی تجاوز نظامی، تروریسم، جاسوسی و تحریم های غیرقانونی بوده است.'

'كریس بامبری' نویسنده و مورخ انگلیسی دیگر سخنران این مراسم بود كه گفت: آمریكا با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بشدت تحقیر شد و طی سه دهه گذشته به دنبال انتقام گرفتن از ایران بوده است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و در پی آن تسخیر سفارت آمریكا در تهران، آمریكا را بشدت تحقیر كرد. تا پیش از پیروزی انقلاب ایران، ستاد منطقه ای سازمان جاسوسی آمریكا(سیا) در تهران مستقر بود و به همین دلیل پیروزی انقلاب و تسخیر سفارت، ضربه ای اساسی برای واشنگتن به شمار می رفت.

وی اظهارداشت: آمریكا این ضربات را هرگز فراموش نكرده و طی این سال ها به دنبال انتقام گرفتن از جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این زمینه از انواع توطئه ها و تهدیدها علیه ایران استفاده كرده است.

وی افزود: شاه یك متحد كلیدی برای آمریكا و غرب در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بود و به همین دلیل نمی توانستند با واقعیتی به نام انقلاب اسلامی كنار بیایند.

این فعال صلح و تحلیلگر سیاسی در ادامه سخنان خود به تبلیغات غرب علیه برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: در موضوع هسته ای نقطه عزیمت ما باید این باشد كه ببینیم چه كسانی از برنامه هسته ای ایران انتقاد می كنند تا بتوانیم به ماهیت واقعی این انتقادات پی ببریم.

'آمریكا، انگلیس و فرانسه به عنوان سه كشور دارنده سلاح اتمی در خط مقدم اعمال فشار بر ایران در موضوع هسته ای هستند. آمریكا تنها كشوری است كه از این سلاح های كشتار جمعی در سال 1945 علیه مردم ژاپن در هیروشیما و ناكازاكی استفاده كرده است. انگلیس و فرانسه نیز در دهه 1950 بصورت مخفیانه به اسراییل كمك كردند تا سلاح هسته ای تولید كند.'

وی اظهارداشت: اكنون همه می دانند كه اسراییل دارای سلاح اتمی است و این توانایی را با كمك كشورهای غربی به دست آورده است... اسراییل تا به امروز به هیچ پیمان و معاهده بین المللی در زمینه منع اشاعه هسته ای نپیوسته و اجازه هیچ گونه بازرسی بین المللی را هم از تاسیسات مخفیانه هسته ای خود نداده است.

آقای بامبری تصریح كرد: این چهار كشور با چنین سابقه سیاهی در زمینه فعالیت های هسته ای امروز سردمدار مخالفت با برنامه هسته ای ایران هستند، در حالی كه ایران هم به معاهده منع اشاعه هسته ای پیوسته و هم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بطور مرتب از فعالیت های هسته ای ایران بازدید می كنند.

وی گفت: چنین رفتاری كاملا ریاكارانه و مبتنی بر استانداردهای تبعیض آمیز و دوگانه است، زیرا ایران بر اساس قوانین و مقررات موجود حق برخورداری از برنامه صلح آمیز هسته ای را دارد و غنی سازی اورانیوم نیز جزیی از این حق است.

این مورخ انگلیسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیشینه فعالیت های هسته ای ایران اظهارداشت: كشورهای غربی و بویژه انگلیس مشوقان اصلی شاه برای آغاز برنامه هسته ای ایران در دهه 1970 میلادی بودند و به دلیل رابطه نزدیك رژیم شاه با غرب، حتی از انحراف احتمالی برنامه اتمی شاه به سمت تولید سلاح نیز نگران نبودند.

وی در این زمینه خاطرات تونی بن وزیر انرژی وقت دولت انگلیس را كه در سال 1976 برای مذاكره با شاه در مورد برنامه هسته ای به تهران رفته بود، یادآور شد و گفت: وقتی تونی بن از احتمال انحراف برنامه هسته ای ایران در زمان شاه ابراز نگرانی كرده بود، جیمز كالاهان نخست وزیر وقت انگلیس این نگرانی ها را رده كرده و بر ضرورت برخورداری ایران از برنامه هسته ای گسترده تاكید نموده بود.

آقای بامبری در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت اصولی جمهوری اسلامی ایران و بویژه دیدگاه صریح رهبر معظم انقلاب در مخالفت با سلاح های هسته ای و كشتار جمعی اشاره كرد و اظهارداشت: كشورهای غربی به طور عمدی مواضع صریح ایران را در مخالفت با سلاح های هسته ای نادیده می گیرند و همچنان با ادعاهای ساختگی تهران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می كنند.

وی تاكید كرد: تبلیغات منفی غرب علیه ایران و آغاز كارزار گسترده در زمینه تحریم و تهدید با هدف مقابله با نفوذ ایران در منطقه صورت می گیرد، چرا كه خود سازمان های اطلاعاتی و پژوهشی غرب می دانند كه ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

وی اظهارداشت: من شخصا مخالف سلاح هسته ای و حتی انرژی اتمی هستم ولی نمی توانم بپذیرم كه كشورهایی مثل آمریكا، انگلیس، فرانسه و اسراییل كه خود دارای گسترده ترین زرادخانه های اتمی و كشتار جمعی هستند، به دیگر كشورها فشار بیاورند كه حتی به دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای نیز نروند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: سان , غذا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: